måndag 28 september 2009

Vadå kantareller? (Psilocybe cubensis)

Vore det inte för att en röst inom mig säger mig att så inte är fallet så skulle jag vid det här laget vara tämligen övertygad om att jag hade någon form av schizofreni, alla är vi nog schizo på något sätt. Nu kommer dom igen. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det känns behagligt att ibland få besök och känna närvaron av någon som man inte riktigt kan sätta namn på men som det ändå går att föra en diskussion med. Nu kommer dom igen. Till en början kände man sig lite osäker om huruvida man skulle komma överens med varandra men det skulle visa sig obefogat då det oftast är besökaren som med stor erfarenhet tar över och styr upp situationen. Nu kommer dom igen.
Hemligheten med att kunna leva och trivas med sin gäst utan att konflikter uppstår är att det är väldigt viktigt att man först har hittat och inte minst kommit överens med sig själv då det sannolikt är en själv som är både värden och gästen. Nu kommer dom igen.Vid större bjudningar kan det bli lite mer komplicerat men det hör till överkursen och kräver viss erfarenhet men det kan vi ta en annan gång.
Om man lyssnar så hörs det klart och tydligt och utan tvivel att nu kommer dom igen.....och lyssnar man riktigt noga så kan man höra att dom är randiga....

Inga kommentarer: