onsdag 9 september 2009

Receptfria öronproppar

Det är full storm i Edsbyn idag och snart vräker regnet ner.....det ser man att det kommer att göra.
Hursomhelst så ser det ut att bli mer än idealiskt för en cykeltur. Borde ta en tur bort till apoteket också.

Tyvärr så är man tvungen att handla på det sämsta apoteket i byn eftersom det är Edsbyns enda. Lika bra att åka dit redan idag för med största säkerhet så finns det man önskar inköpa inte hemma och måste därför beställas, vilket gör att man får vänta några dagar.
Min läkare blev mer än förvånad då jag berättade för honom att i stort sett varje gång jag ämnade lösa ut min medicin så fanns den som dom säger "inte på lager". Han tyckte det var mycket märkligt och drog slutsatsen att det måste väl ändå vara en tillfällig engångsföreteelse. Om du undrar så kan jag redan nu säga att jag inte tänker tala om vilka preparat jag stoppar i mig men jag kan säga att det hör till de vanligaste läkemedlen i vårt land. Just därför så tycker jag att det är mycket märkligt att det aldrig finns i lager.
1 gång är ingen gång men när det blir så i stort sett varenda gång, då blir man trött.....inte av medicinen utan på Edsbyns apotek.

Nä, ska man ha något starkare än hudlotion, mellanrumsborstar, öronproppar, Bamsetuggummi eller dambindor så får man räkna med att man måste besöka apoteket minst 2 ggr. för att få det man efterfrågar.

Nu hann jag nästan publicera inlägget då jag såg något som var nödvändigt att korrigera. Ok, jag kan ha fel ibland.....men bara ibland, och på den tiden det tagit för mig att skriva detta inlägg så har i stället för det väntade regnet solen nu tittat fram. Det fortsätter dock att storma.....speciellt runt apoteket i Edsbyn.

Inga kommentarer: