onsdag 16 september 2009

Eftersom....

.....min vardag just nu domineras av mitt försök att göra upp med nikotinet en gång för alla så kommer bloggen även fortsättningsvis sannolikt domineras av just detta ämne.

Det vore patetiskt att tycka att pojken är såååå duktig som avstår från att dra i sig cancerogena ämnen i form av cigarretter som han dessutom har betalat en förmögenhet för.
Det borde vara en självklarhet att man väljer att inte göra det, vilket betyder att man inte är speciellt duktig som avstår utan bara jävligt dum om man inte gör det. Det är väl ingen som tycker att jag är duktig bara för att jag inte suger på bilars avgasrör. Skulle man däremot se mig jaga runt efter bilar som stod på tomgång bara för att kyssa deras avgasrör och få mig en puff, så skulle jag garanterat bli klassad som en idiot - vad är skillnaden?

Det vore betydligt smartare att puffa på avgasrören då man garanterat får i sig minst lika mycket gifter men slipper betala den förmögenhet i pengar som ciggen kostar. Smaken? Det spelar väl ingen roll, du slutar väl inte röka bara för att just ditt märke tagit slut. Blir det nödvändigt så röker du vad f**n som helst i slutändan.

Hur kommer det sig att man längtar efter något som man egentligen vet kommer att smaka vidrigt...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant så sant !
Teskedsgumman