onsdag 7 januari 2009

Vill någon ha min Röckenröll ?

Tillbaka i vardagslunken igen, och idag har Liam vart på dagis på stimulering vilket har gjort honom gott. Det märks redan här hemma då det gör att vi umgås på ett annat sätt än när vi hela tiden är uppe i varandra. Jag har världens goaste och snällaste lilla unge men det innebär ändå inte att man inte sliter på varandra när vi ska vistas inom väggarna på vår 64 kvadratmeter "lilla" lägenhet en längre tid. På området där vi bor finns heller inga andra ungar och dessutom så bor vi på tredje våningen vilket gör att jag inte vågar släppa ut pojken för att leka när det är svårt att kunna ha någon uppsikt. Ja, självklart så kan jag väl följa med honom ut men det vore liksom lättare om han kunde springa ut lite som han ville och gärna på ett område där det finns fler barn att leka med. Visserligen så är detta något jag har tänkt på en längre tid men ju större grabben blir ju oftare återkommer tankarna på att söka oss till ett annat bostadsområde som är lite mer barnvänligt. Problemet är bara att när man flyttar så får man även nya grannar. Det här ska jag absolut undersöka lite närmare om var någonstans det finns lediga bostäder och var någonstans det finns grannar som vill ha grannar som älskar "Rock'n Roll" - LOUD & DIRTY.

Inga kommentarer: