måndag 12 januari 2009

Jag har provat spela Poker

De blev som jag förutspådde i morse. Jag vägrade helt enkelt att gå ut och när man gör det så är det ju så fantastiskt skönt att krypa till kojs. Det var precis vad jag gjorde så den här dagen har bestått mestadels av vila bortsett från att jag har gett mig på något som jag tidigare lyckats hålla mig borta ifrån nämligen "Nät-Poker". Nej, jag hör faktiskt till en av dom få som inte provat att spela poker på nätet och det har hela tiden funnits en tanke om risken att fastna som fått mig till denna avhållsamhet. Vad jag tyckte? -Jo, det var väl kul och bra gick det ju också och trots att jag inte brukar vara någon given vinnare vad gäller spel så vann jag 9 av 20 spelade och det är väl att betrakta som ganska bra....eller? Nej, jag spelade inte med riktiga pengar men att steget dit inte har vart långt borta kan jag fortfarande se spåren av här på skrivbordet, för här ligger nämligen min plånbok med kontokortsfickorna uppfläkta och jag kan säga att jag var så nära att jag avbröt och annullerade när jag bara hade kontrollkoden kvar att uppge. Men nu har man ju fått smak på det där också så att det lär väl inte vara sista gången jag spelade. Det är kanske bara att köra på, det finns ju behandling för sånt där också men inte här i byn så det skulle ju samtidigt ge en möjligheten att få se sig om litegran i Sverige. Nu behöver man ju nödvändigtvis inte sätta in pengar då det finns möjlighet att spela till sig ett startkapital, så det är jag medveten om. Det går ju ändå inte upp emot att sitta vid det lokala pokerbordet på Vändplatsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Sveriges enda behandlingshem för pokermissbruk ligger i Kålmården. Kålmården får Edsbyn att te sig som ett New York i miniatyr.
Folk pratar med skum dialekt där dessutom.

Sleeping Cell sa...

Jamen va bra.Å jag som aldrig vart i Kålmården och apropå dialekten så är väl den i Edsbyn heller inte så o-skum, eller va säger man....?