söndag 18 januari 2009

Gammal Kärlek

Fantastiskt! Jag hör till den grupp människor som haft svårt att tro på den riktiga kärleken mellan två personer och kanske beror det på att jag anser att jag inte drabbats av den trots att man i sitt 43-åriga liv ändå ingått i en del förhållanden. En sak däremot vet jag, och det är att jag med säkerhet kan säga att jag varit riktigt kär endast 2 gånger. Det som jag nu tycker är så fantastiskt är att jag efter 22 år och med datorns hjälp fått kontakt med en utav dessa kärlekar.
Flickan som vi kan kalla "Blöt-Göta" har med rätta trott att undertecknad med största sannolikhet hade lämnat jordelivet och det lär hon ju inte vara ensam om då jag valde vägar som vanligtvis brukar resultera i att man i förtid får återgå till myllan. Jag vet inte med säkerhet men det var kanske det som gjorde att hon valde att lämna mig, då jag stod i startgroparna till att göra en karriär med ett mycket destruktivt leverne. Det är en tanke som förföljt och plågat mig genom livet att det var mitt jävla beteende som gjorde att jag förlorade något som man sen skulle få söka i hopplöshet efter genom sin livstid, kärleken. Jag har aldrig kunnat släppa den tanken och heller aldrig kunnat förlåta mig själv och likaså heller aldrig glömma den flickan. Så häromdan så söker jag på en community efter hennes namn och får således 1 enda träff så jag skriver en liten förfrågan. Ja får väl hoppas hon inte blev rädd och trodde att hon fått kontakt från dödsriket eller ett mejl från andra sidan. Så idag ser jag att jag fått ett svar och visst var det hon. Hon svarade med ett lång brev och jag måste säga att jag är fortfarande alldeles medtagen av att efter 22 vansinniga år åter fått kontakt och en bekräftelse på att någonstans därute så finns hon. Tack för att Du finns.

4 kommentarer:

Blöt-Göta? sa...

Varsågod!
Fortsätt att hålla dig på den smala " rätta" vägen .
Jag är nog inte ensam om att önska dig det ..

Sleeping Cell sa...

Ja,och jag har upptäckt att den rätta vägen inte alls behöver vara av det smalare formatet.Det viktiga är ändå att man respekterar hastighetsangivelsen så att man inte tappar kontrollen vid slirig körbana.

Anonym sa...

Outgrundliga äro herrens vägar skulle kanske våra "grannar" på v-platsen sagt. Själv säger jag bara att ännu en gång har The Internet visat sitt värde!!
Otroligt häftigt!!

Sleeping Cell sa...

Ja,eller hur?