torsdag 1 januari 2009

Årets första inlägg

Visst är det väl märkligt att årets första dag inleds med en natt? Jag tänkte att då jag ändå är vaken och fortfarande vid liv så passar jag väl på att blogga in det nya året som antagligen har en hel del överraskningar att bjuda på med ömsom glädje men antagligen också en del bekymmer. Nu är det ju så att jag tror lite mer på det senare men det beror väl på att jag är en stark anhängare av pessimismen. Det är inte alltid helt fel att vara lite negativ har jag fått erfara för desto mer överraskad blir man när något går bra eller pekar i positiv riktning. Detsamma gäller när något pekar i motsatt riktning eller om något inte går som man kanske förväntat sig. Vid sådana tillfällen blir man inte heller så besviken och man kan liksom mer eller mindre skratta åt eländet. Måhända så tillhör jag någon konstig avart men jag har då i vart fall inte upplevt att det är något jag lider eller mår dåligt av, tvärtom.
Med detta så säger jag väl gonatt och jag behöver absolut inte må dåligt för att jag låtit min ekonomi ta stryk av några nyårsfyrverkerier som säger POFF! och får pengarna att gå upp i rök.
Ha en trevlig fortsättning

2 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt trevlig fortsättning på natten och resten av året till dig också Simon!

Sleeping Cell sa...

Vi önskar detsamma och tackar för kommentaren.