måndag 5 januari 2009

Nerver

Nu sitter vi här och väntar på att grabbens morfar ska dyka upp men det lär väl dröja en stund när resvägen mellan hufvudstaden och Edsbyn torde vara about 3 hours. Jag blir nog tvungen att göra ett nytt försök att förklara det för den lille då dennes iver medför risk för åverkan på inredningen i vårt hem. Asså, det är något kopiöst vilken överskottsenergi han har. Det har i sin tur medfört att hans far upplever sig ha nervtrådarna utanpå kroppen men framåt Onsdag tänker jag knalla upp till dagis och lämna in honom på stimulering. Detta är absolut nödvändigt så att jag själv också får en chans att hämta andan då risken annars är överhängande att jag drabbas av ett nervöst sammanbrott. Jag menar bara det att det är väl inte bra varken för mig eller pojken om pappa på grund av påfrestningarna skulle tappa humöret.

Inga kommentarer: