torsdag 1 januari 2009

Nytt År med nya Överraskningar

Ja då börjar vi om från början då eller så försöker vi väl bara att gå vidare. Det bästa som hänt hittills i år är väl att man fått en hyreshöjning på 149 kr men det är väl bara början, nu var ju inte det nån överraskning direkt men sådana kommer det väl fler av lite längre fram. Någon som däremot har fått sig en liten sådan är min son som jag precis har delgivit informationen om att han har ytterligare ett syskon som han ännu inte har träffat. Jo, visst har jag väl tidigare nämnt det men det har liksom upplevts lite krångligt att utveckla det då vi tidigare inte har sett möjligheterna att kunna besöka och träffa hans bror. Det är nämligen så att modern till min pojk sedan tidigare har ytterligare en son och det är enligt vad jag erfar dennes stora önskan att få träffa sin halvbror som gjort att det nu ser ut att bli verklighet. Vi planerar därför att nästa vecka med min sons morfars hjälp att göra en resa för att bröderna ska få träffas och det får man väl se som något mycket positivt så här i inledningen av det nya året. Vad jag känner spelar väl ingen roll men jag ser fram emot detta möte och det ska bli sååå spännande.
Vad beträffar hyreshöjningen så finns ju alltid möjligheten att kompensera den med hjälp av högre bostadsbidrag. Men med tanke på Försäkringskassans berömda telefonkö så lär det väl dröja fram till nästa årsskifte innan man över huvudtaget når fram till en handläggare och kan göra en beställning av de minst lika berömda lätt att fylla i - blanketterna.
Åsså vill jag samtidigt passa på att gratulera alla som inledde det nya året med en Baksmälla.
Lev väl

Inga kommentarer: