torsdag 22 januari 2009

2 Klumpar i magen

Klump 1: Jag är bara trött, så trött. Det har ju stått en del om gammal kärlek och gullegull i min blogg på sistone och det kan vara rätt så behagligt att rota i faktiskt. Något som är mindre behagligt att rota i är dom ruttna och tråkiga bitarna i sitt liv och det är det som får en att känna sig så utmattad och kraftlös. Det är dessvärre nödvändigt att söka svar även där, om man nånsin ska kunna göra upp med sitt förflutna för att sen kunna gå vidare i livet, och det är det jag just nu förgyller stora delar av mina dagar med. Ömsom blomsteräng och ömsom träskmarker som dessutom ligger slående nära varandra och har ett samband. Kanske man skulle uttrycka sig så här att: "har man bara siktet inställt på ängen så ska det nog heller inte bli några större problem med svampen" (väl vågat försök till poesi).

Klump 2: Vidare så tänkte jag sen göra ett försök att skryta med att jag precis stått och gräddat 1 ½ liter pannkakssmet till chefens(Liams) stora förtjusning. Han älskar ju i allafall pappas pannkakor och har så alltid gjort även om pappsen själv ifrågasätter dess matvärde.(mest en klump i magen)
Jo, mitt skrytförsök gick ganska så snabbt om intet då Helene berättar att hon på sitt jobb idag stått och gräddat pannkakor av 15 liter smet.Visserligen med hjälp av stekbord men jag ger upp, och sätter mig väl bara ner å känner mig duktig ändåra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men pannkakor är smaskens!

Anonym sa...

Dom orden sa en hel del tycker jag.Det bor nog en poet inom dig .lycka till å kram på dej