tisdag 13 januari 2009

"Bloggdöden"

Sitter här och läser lite i andras bloggar och den som jag idag tycker var en klockren träff på hur just jag känner det just nu, det är blogg-SM vinnaren "Tyskungens" blogg. Där berättar han hur han tycker sig ha drabbats av något som kallas för bloggdöden och det är nog detsamma som jag har nämnt tidigare med uttrycket "bloggtorka". Nu har ju "Tyskungen" betydligt fler läsare än vad jag har men efter att min läskrets har ökat från sisådär 3-5 besök om dan till i dagsläget allt mellan 25- 50 st besök om dan och det har hänt att jag någon gång även haft över 100 besök har man liksom ibland drabbats av känslan av att man måste skriva. Det är som han uttrycker det, att man har hur mycket tankar som helst i huvudet och man vill så gärna skriva men ändå så vet man inte vad man ska skriva. Men det är nog lite sådär som det är med allting, att det går upp ibland och ner ibland. När man drabbas av just det här så infinner sig också känslan av att man måste prestera något för sina läsare och i vissa stunder tycker man att kvalitén på inläggen blir så dåliga att bloggen riskerar att tappa en del utav sin karaktär.
Idag så ska jag i allafall bege mig ut i Edsbyns vardagsbrus och samtidigt göra ett besök på Vändplatsen där man kan mingla runt lite, och får hjärnan bara lite frisk luft så blir det nog heller inga problem att skrapa ihop till ytterligare ett blogginlägg till eftermiddan. Vändplatsen brukar ofta vara en frisk källa som kan utgöra grunden för lite mer näringsrika blogginlägg.

Inga kommentarer: