söndag 25 januari 2009

Så här tvättar Jag

Det finns saker som man måste göra fastän det känns motigt, eller måste och måste, det måste man väl inte men tvättstugan hör ändå till de saker som ändå är nödvändiga att ta tag i med jämna mellanrum. Jag tycker alltid det känns lika motbjudande när jag ser hur det växer i tvättkorgen fast egentligen så är det ju ganska så smidigt att tvätta med dagens moderniteter. Vanligtvis så brukar jag boka så att jag har tid på förmiddan eller mitt på dan men nu ville det sig inte bättre än att det blev en kvällstid. Det blir liksom lite krångligare med tanke på att jag då måste lämna Liam ensam kortare stunder. Så jag får helt enkelt lägga ner lite mer energi på tajmingen och det passar honom alldeles utmärkt då pappa använder sig av dvd'n som barnvakt och underhållning. Nu kanske någon tyckte att: det var väl inte speciellt underhållande eller intressant hur jag hanterar tvättstugan men det var vad jag hade att bjuda på den här gången, och är det så att det inte duger så kan Du ju alltid börja att blogga själv, för det handlar ändå om att skriva det man själv vill och inte det man tror att andra vill höra/läsa. (Nej, det där sista var ingen ursäkt för ett dåligt inlägg utan bara något som jag kände för att upplysa om)

Ha en skön Söndagkväll

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant!