onsdag 14 januari 2009

Överskott i Efterskott

Man kan ju bli smått knäckt för mindre men som jag tidigare berättade så bestälde jag i Fredags en skrivare från ett större företag som börjar på El och slutar på giganten. Jag beslutade mig då för att lägga lite extra pengar på kvalité och pungade således ut med 899 riksdaler + 65 kr i frakt. Idag så var jag och plockade ut försändelsen och har nu ivrigt och med gott resultat installerat tingesten och den fungerar alldeles utmärkt och jag är så belåten. När jag sen kollar på gigantens hemsida så ser jag till min stora förskräckelse att precis samma skrivare idag kostar 699 kronor eftersom man nu har realisation. Jag kan inte behärska mig och går i taket trots att jag vet att det inte alls är deras fel att jag råkat köpa deras produkt 1 dag för tidigt. Jag slänger mig på telefonen och efter att stått i kö i sisådär en kvart så blir jag uppkopplad och jag lägger mig då till med en mycket undrande och sorgsen attityd och framhäver min besvikelse över deras företag som inte informerat mig om den kommande rean fastän det vore en omöjlighet då jag handlade över nätet. Telefonisten satt tyst en stund och fastän jag inte kunde se honom så lät det som att han skruvade på sig när han så småningom erbjöd sig att per post sända mig presentkort värda mellanskillnaden på kostnaden före och under rean som plåster på såren och så hoppades han och önskade att jag skulle må bättre. Det är vad jag kallar ett sjyst drag när man är mån om sina kunder för det var ju inte gigantens fel utan bara min besvikelse över att ha betalat 200 kronor för mycket i brådrasket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha Bra jobbat grabben. Då kan du köpa ett usb-minne :)

Sleeping Cell sa...

Precis vad jag planerar att göra om jag nu inte behöver färg till skrivaren förstås...:)