måndag 26 januari 2009

Varning för "Parisare"

Nu har Liam och jag ätit "Parisare". En snabb - maträtt som även finns att tillgå i korvmojen, åtminstone norr om dalälven. En "Parisare består av en centimetertjock korvskiva (med större diameter än vanlig falukorv) mellan två hamburgerbröd som man serverar med de klassiska tillbehören bostongurka, senap och ketchup. Denna rätt var förut mycket vanligare i korvkiosker i den norra delen av Sverige, medans den i söder endast återfanns i välsorterade korvkiosker. Källor säger dock att "Parisaren" verkar vara på väg att komma tillbaka, så håll utkik efter "korvburgare" som den även kallas.

Vidare så har jag idag för att försöka undvika klotter på "allmän plats" fyllt på Liams förråd med ytterligare 1 kilo papper, och en sax avsedd för barn, och som det endast går att klippa i papper med. Som man bäddar får man ligga heter det visst, men det är klart att pojken måste få möjlighet att låta sin konstnärliga sida flöda, även om hans far ibland upplever det som om att vi nästintill får vada i pappersklipp och konstverk som är utspritt på golvet. Han har liksom en liten egenhet, och det är att han bara ritar på en sida av pappret, sen drar han helt sonika bara bort det oavsett hur litet objekt han målat och börjar på ett nytt. Nej, jag är inte snål, men jag har försökt att förklara att pappret räcker dubbelt så länge om man använder båda sidorna, och jag tror säkert att han förstår det men att han bara inte vill, punkt slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fin blogg du har, titta gärna in till mig:)Kommentera gärna:)
Ha en bra kväll
/Denise

Sleeping Cell sa...

Tack så mycket och Ja, jag brukar inte vara omöjlig.