onsdag 12 augusti 2009

1 dag på stan

I dag har Liam och jag verkligen varit ute och gjort byn....eller stan som Liam säger. Vi gränslade våra cyklar och började med att besöka en av bynns pizzerior för en något försenad lunch som vi avnjöt på en solig uteservering i skuggan under ett parasoll.
Någon har tydligen redan hunnit sätta sitt bomärke på serveringens nya utemöbler, och tyvärr, får man väl kanske säga, så känner jag igen handstilen och sättet att blanda gemener och versaler.Detta är ju självklart gjort av typ en 12-13-åring som inte begriper bättre och ja, jovisst är det så, även om 12-13-åringen i det här fallet börjar närma sig de 50.
Vidare så har vi i de här trakterna numer gott om både varg och björn och många är dom som fått bevittna dessa vackra rovdjur i sitt naturliga tillstånd. Jag har själv aldrig haft det stora nöjet att få uppleva varken varg eller björn i vilt tillstånd, men så idag hände det.
Att ett så skyggt djur som en björn av någon anledning hade vågat sig så nära bebyggelsen gjorde mig i allra högsta grad förvånad. Den bara dök upp där liksom, i centrala Edsbyn. Jag kan ju inte säga att jag drabbades av någon björnfrossa precis, men jag lovar att jag gapade stort och länge, även om jag lyckades behålla lugnet och tom. fick med mig några bilder på nallen.

Inga kommentarer: