onsdag 12 augusti 2009

INSTÄLLT

I dag var det meningen att vi skulle åka till Mora för att hälsa på mitt barnbarn men när man inte har någon egen bil och körkort så innebär det att man i de flesta fall måste förlita sig till andra när man vill frakta sitt tunga arsle nånstans.
Den mänskliga faktorn slog till och jag fick nu på morgonen ta del av den tråkiga nyheten att resan idag tyvärr måste ställas in på grund av sjukdom - "fuck'n damn runk", som jag skulle ha uttryckt det för 20 år sen. Men mitt barnbarn har ju hela livet framför sig och kommer att finnas tillgänglig för besök "länge länge än" som min far brukar säga.

Nu har jag väl hållit på med det här inlägget i snart 2 timmar men det drar ut på tiden då man har tvättstugan att passa och en unge som ramlar av gungan och får sina kallingar fyllda med grus. Liam tar sig just nu ett skumbad alltmedan hans far sitter här och långsamt men säkert blir ingrodd i skit.

Inga kommentarer: