lördag 1 augusti 2009

Hur väl spelar DU din roll?

Kan tyvärr inte förgylla det här inlägget med någon bild men det senaste från Liams teaterverkstad presenterades för en stund sen då han kom ut från sitt rum och sa att han var en skata. Det är som alltid lika genomtänkt och jag hade inga som helst problem att gissa mig till vad han föreställde.

Som kostym hade han en mörkblå badrock med ett fasttejpat vitt A4:a-papper på bröstet. På huvudet hade han förutom badrockens huva även mina svarta mysbyxor och på axlarna en blåvit rutig bakduk. Till detta ingick också lite svart ansiktsfärg och ett läte som gjorde att det inte gick att missta sig på vad det var han gestaltade.

Nu har han stängt in sig igen och det brukar innebära att han om en stund kommer ut i en ny skepnad eller så kommer han ut och hämtar mig för att jag ska komma in på hans rum och titta på den senaste teateruppsättningen. I går var det ett inövat sång och musikstycke som han mimade till.

Inga kommentarer: