söndag 16 augusti 2009

Gyllene Morgon Gyllene Morgon........

Även denna morgon tänker jag fortsätta att jämra mig över min lilla familj.
Asså!...."Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden".
Det verkar som att mina käraste nu har för avsikt att trappa upp min plåga, då man tidigare hade för vana att alltid vakna kl.07.00, men nu för att sänka sin husbonde ännu mer, ändrat uppvaknandet till kl.06.00.
Hafven förståelse då jag tycker att det känns jobbigt att redan i Augusti känna hur julångesten börjar inta min kropp. Detta mest beroende på att jultomten om morgnarna står och bankar på sovrumsdörren.....i morse kom han farande på en egenhändigt bygd släde.
Ända sen jag friserade tomtemasken och reducerade dess skäggmängd betydligt så duger den inte längre. Därför har nu den lille tomten lagt beslag på all bomull som fanns att tillgå i vårt hem.

Sen har vi då katten Lennart, som antingen är väldigt klok eller bara ovanligt knäpp. Om nätterna så ligger han så snällt i samma säng som oss men det verkar som att även han vet när tiden är inne för att sätta in alla medel för att få mig ur sängen. Runt kl.07.00 går han till våldsam attack mot mina fötter och han menar allvar, för det gör verkligen ont när han envist hugger och gnager på mina tår. Detta har fått mig att fundera på om jag skulle försöka övervinna honom med list och investera i ett par arbetarskor med kraftig stålhätta som jag kunde ta på mig varje kväll när jag går till sängs.
Nu byter vi ämne och går raskt över till den ständigt pågående debatten här hemma vad gäller pappas försök att få Liam att plocka reda på lite efter sig. För att uppmuntra honom lite så köpte jag en lite snyggare papperskorg med disneymotiv till honom. Den papperskorgen passade tydligen utmärkt till att använda till något helt annat, som att bygga en robot av tex. Ja, vad säger man? Roboten var i och för sig fyndigt byggd och kunde dessutom även tala.....även om talförmågan mest bestod av ett kvackande ljud. Detta berodde på att han inuti korgen(roboten) stoppat en mjukisgroda som vid beröring kvackar en liten melodi. Denna hade han sen maskerat genom att trycka ner lite kläder i korgen, över grodan.

Att få leva tillsammans med er är ett privilegium som är värt dom tidiga och ibland plågsamma morgonstunderna.


Inga kommentarer: