söndag 9 augusti 2009

Till "Bea".....och lite till

Angående gårdagens inlägg som handlade om "Bosse & Anita" och var upphov till en hel del kommentarer så vill jag här skicka en länk till en bloggkollega. Detta speciellt till dig "Bea" då jag inte kommer åt din profil och därför inte kan informera dig på annat sätt än genom bloggen.
Bloggen jag vill att du klickar dig vidare till är "hembretsen" som i ett inlägg har något att tillägga med anledning av gårdagens kommentarer. Vet ju inte hur flitigt du följer min blogg "Bea" men jag hoppas ändå att du läser det här.

Nu över till något helt annat.
Liam är smått irriterad på mig just nu.....eller ganska mycket irriterad. Han sitter och kollar på "Barnkanalen" och har invändningar om huruvida jag gör så att han inte hör vad dom säger på tv:n.
Vad är det då jag gör som enligt Liam är så störande?
Jo, det är ljudnivån på mina fisar och Liam låter ungefär så här:

Men pappa!! - Måste du pruppa så högt!?
Jag hör ju inte vad dom säger på tv:n pappa!
Men pappa!! - Sluuuta!! - Nu hörde inte jag vad dom sa!

Enligt mig så är ljudnivån på pruttarna precis lagom, men däremot volymen och efterdyningarna, kanske man kunde diskutera.

8 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...

Sorry… jag ska låta bli att lägga mig i!

Simon sa...

Varför?! - Nu förstår jag inte.
Det var väl inget illa menat med det där.

Beas Blandade Karameller sa...

Nejdå, inte tog jag illa vid mig, men ibland är jag en glappkäft…

Simon sa...

Det ska man vara ibland.

BTW. Använder du "facebook" Bea?

Jag har just nu 99 st vänner på FB och vill du bli nr:100 så kan du hitta mig om du söker på Simon Vikström:)

Beas Blandade Karameller sa...

Tack för erbjudandet, men jag har just avtackat mig på FB…

Simon sa...

Ok! - Ha det gott.

Helén sa...

He he he förutom min breda musiksmak som sträcker sig från Bosse å Anita till Jerusalem så har jag en sällsynt barnslig humor.
Skrattade halvt ihjäl mig åt Liams kommentar....
Har nog "prupphumor" jag....

Simon sa...

(Helén)
Det är en gåva som gått i arv i vår släkt sedan urminnes tider:D

Det ligger på min fars sida och var något som min mor förbannade sig över, då hon såg en överhängande risk att barnen skulle ta efter.

Det är dock ett mysterium hur den ädla odören och vällagrade doften har lyckats vandra vidare genom släkten.