fredag 7 augusti 2009

Rapport från en varmluftsugn

Jag är nog ingen sommarmänniska trots allt. Jag bara vill vara det. De flesta tycker ju att det är så ljuvligt med sommar å jag vill inte vara sämre jag. Sämre kanske man inte är men åtminstone lite avvikande. Jag blir så otroligt slö efter några dagars värme och i dag har vi inte ens orkat ta oss ut ännu. Jag tror nog inte att det är nå synd om Liam heller för även han säger att han inte vill ut för att det är för varmt.

Men tänker man på vintern och alla kläder som ska på och av och hur blött allt blir så tycker jag ändå att jag är av uppfattningen att det är bättre med sommar....även om jag saknar saker som husvagn, sommarstuga och racerbåt. Jag har heller inget behov av något av det där för jag anser mig ha nog med hål att stoppa min ekonomi i ändå och inget av det där skulle heller göra mig lyckligare....även om det vore skönt med ett litet sommartorp.

Jag hoppas ändå att det vackra vädret håller i sig ett tag till för visst tycker även jag att det är att föredra framför regn och rusk. Snart sitter man här och bloggar om hur djävulskt kallt det är ute och jämrar sig över den bristfälliga snöröjningen.

Näst efter våren så är nog sommaren det bästa vi har....försöker en trött och klibbig svensk intala sig.

Inga kommentarer: