måndag 24 augusti 2009

Bomber & Bajs

Denna dagen har varit så händelserik att jag fortfarande knappt hunnit hämtat andan. Liam började åter igen på dagis efter att ha haft sommarlov och då passade även jag på att besöka "Vändplatsen" efter min semester för att åter igen halsa ett okänt antal koppar kaffe.
Ingen hade tydligen lagt märke till något som jag såg direkt när jag kom dit. Jag kan inte låta bli att undra vem som ligger bakom detta symboliskt geniala påhitt.Någon eller några har tydligen placerat en bombattrapp på en av pelarna utanför VP:s entré. En svart julgranskula föreställande en bomb hade med hjälp av el-tejp satts fast på en stolpe. Som lockbete till detonatorn hade man sedan fäst en 1-krona.......kanske med en baktanke om att där finns säkert någon socialbidragstagare som nappar på betet.....vad vet jag? Vem som än har placerat detta skämt(?) där lyckades i alla fall få mig att skratta gott till detta genomtänkta arrangemang.

Efter att ha hämtat Liam på dagis kl.14.00 så tog vi bussen till Bollnäs. Herreguuuuuud, hur det ser ut i denna stad. Brotorget mitt i city som numer är känt som Sveriges enda öken ser ju för j**ligt ut efter att kommunen haft problem med entreprenörer som skulle bygga galleria eller gud vet vad. Det såg så deprimerande ut att jag inte ens tyckte det var värt att plocka upp kameran för att ta en bild på eländet.
Vårt ärende i Bollnäs var snabbt avklarat och vi skyndade oss för att ta första bästa buss tillbaka.

Det var inte utan att jag kände mig grundligt kränkt och utomordentligt förnedrad när vi återkom till Edsbyn och jag fann att någon eller något hade bajsat på min blå damcykel.......och precis på bakskärmen dessutom. Det är ju för f**n den enda bakskärmen jag har och jag kan inte släppa tanken på att förövaren säkert kände till detta. Till dig som känner dig skyldig till attentatet vill jag bara säga: för din egen skull, träd fram och ge mig en ursäkt åtminstone, jag mår jättedåligt av det inträffade och har du någon som helst empatisk förmåga så ge dig då till känna så kanske vi kan rengöra min blå damcykel tillsammans.

4 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...

Vilken traumatisk dag!
Har den där ”något” hört av sig ännu?
Det borde ”det” göra i alla fall, tycker jag…

Sleeping Cell sa...

Nää,ingen har hört av sig ännu.

Jag är helt förtvivlad och på gränsen till att bryta ihop.

Beas Blandade Karameller sa...

Det låter allvarligt!
Men det lönar sig nog föga att grubbla sig sömnlös för detta…
Den skyldige lär nog flyga högt i det blå, och låssas som om ingenting.
För övrigt så är det alldeles för många som stämmer in på beskrivningen, om nu någon blev vittne till händelsen…

Sleeping Cell sa...

hmmmm.....- måhända återvänder den skyldige till brottsplatsen och kanske skulle förövaren känna sig blåst om denne då fann min cykel utan skärmar....hmmmm