måndag 10 augusti 2009

Instabil med begränsad hjärnkapacitet

I dag har många människor återgått till sina arbeten efter årets semester och ni som gjort det ska vara mycket glada för det. I annat fall kan det gå lika illa för er som det gjort för mig.

Jag är inte längre en social varelse då jag saknar relationer med arbetskamrater och jag mår heller inte speciellt bra då jag inte känner mig behövd och kan vara tacksam att jag har ett arbete att gå till.
Denna långa tid av sysslolöshet har även lett till att jag förlorat större delen av mina hjärnceller....vilket jag i och för sig tycker känns ganska behagligt.

En av fördelarna med att inte ha ett arbete är att man inte får någon semester, då semester ofta leder till att man dricker mer alkohol. Alkohol är farligt. Vidare så riskerar man också att slå om på sin dygnsrytm och sova lite som man vill och när man känner för det.
Åke Pålshammar som är universitetslektor i psykologi vid Uppsala universitet har även fått mig att undra om jag ändå inte är en ganska instabil människa då jag saknar de rutiner som ett arbete ger.

Dessa slutsatser har jag dragit efter att ha läst den här artikeln i "AFTONBLADET"

Inga kommentarer: