lördag 22 augusti 2009

Kattskrället river mitt hem

Eftersom jag är barnledig så ska jag inte blogga bort min dyrbara tid. Då är det bättre att jag sätter mig här istället och skriver några rader.
Crack-Lennart är helt av banan i protest att Liam är borta och han visar det verkligen. Det är väl tredje gången nu som han slitit ner påsen till pappersinsamlingen och släpat ut innehållet på golvet. Sen sprätter han omkring det för att visa mig att han är olydig. Samma sak gäller fönsterbrädorna med blommor på. Han hoppar med en våldsam fart samtidigt som han skruvar sig i luften upp på brädan varpå jag jagar ner honom. Så fort han tar mark gör han ett nytt språng upp tillbaka bara för att visa mig att han är missnöjd med något. Han beter sig som ett riktigt kattskrälle just nu.

Håll ut Lennart, i morrn kommer Liam tillbaka hem igen.

3 kommentarer:

Bela sa...

katter is the shit, man. de är precis som kvinnor: de är opålitliga, klöser ögonen ur en och skriker så fort det är något.
trots att jag inte gillar kvinnor så älskar jag katter. de är en helt egen sort.

Sleeping Cell sa...

Som ensamstående och uttråkad valde jag att skaffa en katt framför en kvinna....även om jag inte har något emot kvinnor:)).....eller så var det bara så att det var lättare att skaffa en katt än det var att skaffa en kvinna...vem vet?

Konungen sa...

Katter är smarta. Dom gillar inte att lill-husse är borta helt enkelt
Lennart är klok