torsdag 27 augusti 2009

ICA är livet

Det är ju känt att vi sover bort halva tiden av vårt liv och det känns ju bra att veta att man gjort något vettigt och behagligt av sin tid på jorden.

Så vad gör vi då av resten av vår tid?

Arbete hör förstås till en annan syssla som upptar mycket tid av livet.

Det som ligger till grund för det här inlägget är mina funderingar på hur stor del av livet man tillbringar på affären. I mitt fall och i dagsläget är det ICA i Edsbyn som väckt mina tankar om detta. Alltså....hur mycket jag än handlar hem, så tycker jag att man ändå befinner sig på ICA i stort sett varenda dag......och jag är inte ensam om detta. Träffar ganska ofta bekanta i affären och vi hejar på varandra medan vi lite skojfriskt säger: - Jaha, du är här idag du också, hahahaha!!

Jag tycker man inte gör annat än handlar. Kanske borde man skaffa sig ett arbete för att få lite omväxling i sin dygnsrytm. Även om vi nu sover bort så stor del av livet så tycker åtminstone inte jag att jag har fått sova tillräckligt mycket. Kanske jag hör till en grupp som inte sover bort halva livet utan istället tillbringar min tid på ICA.
Sen måste man ju göra av allt man handlar någonstans också vilket i slutändan lär betyda att vårt liv i stort sett går ut på att äta och sova.

2 kommentarer:

Konungen sa...

The Clashs bästa låt, av många många bästa låtar, heter lost In The Supermarket
Finns på London Calling
En berättelse om vår tid

Konungen sa...

http://www.youtube.com/watch?v=BA8LWKiOTGI