måndag 17 augusti 2009

Blogga eller Dö

Jag har inga inlines, jag kan inte åka inlines, jag vill inte lära mig åka inlines, jag behöver inte kunna åka inlines.
Om man som jag, känner sig stressad just nu och inte tycker att det finns tid och utrymme för ett blogginlägg men ändå drivs av ett tvångssyndrom som gör att jag känner mig tvungen att uppdatera bloggen minst 2 gånger om dagen, bara för att inte riskera att få konstiga tankar om att jag skulle gå evigt förlorad eller bli kastad till huggormars avföda, ja, då passar det alldeles utmärkt att blogga om inlines.
Det har länge varit känt att om man bloggar om inlines så skall man vinna hälsa och välbefinnande vilket förhoppningsvis också leder till om än inte ett evigt, så dock ett längre liv. Nu är det ju så att det där om ett längre liv enligt mig är en tolkningsfråga.
Vad kan ett längre liv betyda?
Ja, om man jämför med någon som dog i går så har man ju levt ett längre liv än den, förutsatt att den som dog var i samma ålder som en själv.
Vad annat kan det innebära att leva ett längre liv?
Ja, det kan ju innebära ett helsike om man nu ska vara tvungen att behöva sitta här och blogga om inlines bara för att få leva det där längre livet.

Jag har i varje fall med hjälp av att påta ner några rader med inlines som utgångspunkt lyckats få ihop till ett inlägg på bloggen som gjort att jag nu känner sinnesfrid.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen......men inte just nu, för nu har jag glömt bort det.

Inga kommentarer: