söndag 2 augusti 2009

Predikoturer

Edsbyn är känt för att vara en av de frikyrkotätaste orter i Sverige sett till storleken och med anledning av att "Kom och Se-festivalen" i dag inleds med allkristen dag som är ett årligt återkommande evenemang så kunde jag inte låta bli att rota fram ett gammalt dokument ur mina gömmor där jag presenterar veckans predikoturer.
Jag är lite osäker på när jag skrev det här då datering saknas men jag vet att det är mellan 12 - 15 år gammalt. Jag vill påpeka att det jag skrivit inte på något sätt är tänkt att fungera som ett angrepp mot dom människor som valt att lägga sitt liv i den kristna läran. Jag har också min tro, även om jag inte väljer att kalla mig "frälst" och jag hoppas att även du som gör det har förmågan att kunna se vissa saker ur ett humoristiskt perspektiv....annars är Du allt bra tråkig.

Veckans Predikoturer:

MISSIONSKYRKAN

Torsdag kl.19.00 Temakväll.
Varför sanningen inte alltid bör
komma fram.
Lördag kl 13.00 Knaggatorget
Syndare får stå till svars och
därefter offentligt bespottas.
Medtag kaffekorg.

PINGSTKYRKAN

Lördag kl. 11.00 Vi driver ut
onda andar ur 1 person som
druckit 2 folköl.
Därefter gafflar vi och skriker
i högan sky.
Söndag kl.19.00 Ivar lär ut konsten
att läsa med förbundna ögon.

BETEL

Torsdag kl 19.00 Inställt då Gud
befinner sig i missionskyrkan.
Lördag kl.19.00 Bön angående
personaluppsägningar på SP-snickerier.
Klänningar utprovas för oss som ska
delta i den vita skaran.

SMYRNA

Torsdag kl.19.00 Eilert och Inger
berättar om sitt missionärsarbete
i Rwanda där Eilert frälste 1 neger
och sen våldtog resten.
Lördag 18.30 Missbrukare pryglas
tills den onde anden fördrivits.
Barnkören framför
Pappa pedofil & Mamma instabil

4 kommentarer:

Helene sa...

Sätt ut den på BYN.

Sleeping Cell sa...

Risk för att lynchmobben knackar på dörren och jag måste tänka på att jag har barn.

Anonym sa...

Anonym intresserad undrar varför inte Voxnadalens Fria får åtnjuta dina kommentarer?

Sleeping Cell sa...

(Anonym)

Det får dom om dom loggar in på VaCuum.

Eller kanske "anonym" undrade varför Voxnadalen fria inte fanns med bland predikoturerna?
Det berodde sannolikt på att församlingen den veckan befann sig vid Dalagården på konferens.