måndag 31 augusti 2009

En upplevelse i sig

I går var vi till Mora och lämnade tillbaka mitt barnbarn till mamsen och pappsen. Den lilla jäntungen är fö. innehavare av de blåaste ögon som skådats på norra halvklotet.

På grund av smittorisk för mul & klöv, fågel, svininfluensa eller vad f**n det var så tillät inte turisttransporten att man lämnade kabinen för att besöka några större sevärdheter.
Lyckades ändå fånga några bilder från det vackra och mytomspunna Dalarna.
Här är en fantastisk vy av vägsträckan någonstans mellan Mora - Orsa. Lägg märke till skogen som finns på båda(!!) sidor av transportsträckan.

Självklart så vill jag ju dela med mig av det bästa till mina läsare så jag bjuder även på en bild tagen någonstans på sträckan Orsa - Skattungbyn. Även här är det skogen som dominerar men långt därborta i fjärran kan man urskönja viss bebyggelse.....(och en bil).

Inga kommentarer: