onsdag 19 augusti 2009

Höstlarm

Jag är en alltför trött individ för att orka ta till mig och inse att hösten närmar sig med en rasande fart. Alltför trött för att förstå att vi redan i Augusti tycks ha hösten här. Visserligen så skiner solen idag men det är svinkallt på utsidan. Hur kunde det bli så här? Varför?

När jag nyss gick ut på balkongen för att bevittna hur även sommarens fåglar har gett upp och börjat bege sig söderut till varmare breddgrader så skulle det visa sig att jag även då tydligen var alltför trött för att höra skillnaden på fågelkvitter och ett tjutande billarm i fjärran.

Där stod jag med vemod i mitt bröst och lyssnade till hur sommaren nu lämnade oss, och inte blev det mycket bättre när jag insåg att det bara var ett alarmerande tjut från en bil då det bara bekräftade min dumhet och just nu destruktiva hållning.
Efter ytterligare en kopp kaffe så kunde ju vem som helst utan tvekan höra att det bara var ett billarm. Att då tro att sommarfåglarna fortfarande finns kvar funkar inte heller. Jag tror att dom redan har, eller är på väg, att lämna landet som är en del av nordpolen.

Nu tänker jag göra något annat än att sitta här och försöka skapa inlägg med negativ laddning.

Inga kommentarer: