lördag 22 augusti 2009

Vart är min kompis?

Jäsp! Jag är barnledig och fullkomligt ansvarslös och har därför fått mig en liten sovmorgon. Jag undrar vem som saknar Liam mest - pappa eller Lennart?

Igår kväll var kattskrället alldeles till sig av förtvivlan då Liam saknades och han inte hade någon att gå å lägga sig med. Lennart liksom känner att Liam är ett barn och vill gärna ligga bredvid honom som en liten beskyddare. Även om Liam leker relativt högljutt och våldsamt med katten så är katten ändå med på noterna och ömsom jagar Liam katten och ömsom jagar katten Liam. Jag tycker det är lite märkligt men Lennart verkar tycka om fart och fläkt. Inte heller klöser och biter katten Liam på det sätt som den gör med mig och det är nog för att katten vet att han är ett barn.

Så i natt har Lennart sovit på Liams plats med nallen bredvid sig och där han kunnat känna doften av sin kompis. Anmärkningsvärt är att mina fötter denna morgon inte har varit utsatt för något kattangrepp och det styrker väl bara mina tidigare misstankar om att Liam och Lennart är ett team som jobbar för samma ändamål, nämligen att få mig ur sängen på morgonen.

Inga kommentarer: