onsdag 5 augusti 2009

På Turné

I går var det så dags igen för en alltför sällan återkommande aktivitet - pensionärsresa med hemtjänsten.
Spänningen var olidlig före avgång eftersom resans mål ännu ej var tillkännagett. Hellen -pellen, som jag betraktar som en av de som ställer upp mest inom äldreomsorgen styrde med van hand Renaulten. Som den erfarne samarit hon är så vet hon vad en åldring behöver och rattade under resan gång in "Radio Gävleborg" som bjöd på blandad modern(?) musik med avbrott för trafiknyheter och förutom en liten tur mot enkelriktat som höll på att få mig att bajsa ner mig så kändes färden underbar med solsken och nedvevade fönster.
Första anhalten blev ett besök vid "den lilla röda stugan invid ån" som är mitt föräldrahem och numer står övergiven. Fick en bild också även om linskyddet krånglade.
Det lilla torpet är till salu men jag och mina syskon vill ha mycket bra betalt för den lilla stugan som är ett riktigt smultronställe i gemytliga Långhed.
Sen gick färden vidare mot Alfta för att inhämta lite livskraft och frisk luft och vi han då även med att besöka Alfta-bornas nya samlingsplats "Knagga" där det mot betalning bjöds på Kaffe och morotsbakelse.
Som det är med det mesta så har även en pensionärsresa ett slut och Hellen-pellen styrde sen Renaulten åter mot Edsbyn. Bilden är tagen vid återkomsten till Bynn där jag provade hur det kändes att bara stå och glo vid "Raggarparkeringen" mittemot ICA.

5 kommentarer:

Klatuu sa...

Jösses, är du på väg att spara ut till hårdrocksfrilla igen? :)

Sleeping Cell sa...

Jajjemen! - Där ligger Du i lä.

Saga sa...

Ta en tur till mora nästa gång Kram från Saga !

"Faffa" sa...

Faffa gör så gott han kan för att bearbeta Hellen-pellen.

Nästa vecka?

Kram!

Mikaela sa...

De blir jätte bra ! Kram Saga