tisdag 18 augusti 2009

It's just business

Det regnar oavbrutet i Edsbyn idag men när det erbjuds lunch för 20 spänn uppe vid "VP" så ska det faktum att man kommer att bli fullkomligt dyngsur om man beger sig ut inte få hindra mig att göra en i mitt tycke bra affär.

Liam och jag tog därför våra cyklar och trampade iväg genom den minst sagt fuktiga väderleken bara för att få ta del av en lunch bestående av kassler på spenatbädd med malande stenkaka i bakgrunden.
(Upplysningsvis så kan jag tillägga att det inte finns någon annanstans i världen där det serveras och äts så mycket kassler som det görs i just Edsbyn).(källa saknas)
Med detta menar jag inte att jag klagar på dagens lunch - tvärtom. En prislapp på 20 kronor skulle kunna få mig att äta i stort sett vad som helst.....förutsatt att jag slapp tillaga det själv.

Efter att vi intagit vår måltid så hade vi för avsikt att trampa vidare, men det ihållande regnet gjorde att vi avvaktade, även om jag så smått började få känslan av att vara fångad i en situation som jag helst av allt skulle vilja bli befriad ifrån.

Tiden gick och regnet fortsatte att ösa ner och jag insåg då att här krävs det att man sätter sin hälsa i första hand och därför tar ett mycket snabbt men även moget beslut.

Är det värt att cykla ut i regnet för en 20-kronors lunch, så är det ännu mer värt att cykla hemåt i ännu mer ösregn, när alternativet är att man annars riskerar att bli fast i en resonanslåda som gör att man får genomlida resten av dagen med att höra ett sjungande eko i skallen.

Ett stort grattis till alla er som fyller år idag....eller igår...eller imorgon....eller någon annan dag.

1 kommentar:

zaida sa...

här på Åland regnar det också för fullt ..