onsdag 10 december 2008

Svåridentifierad Julglädje

Någon kanske såg de rörliga bilderna från grabbens julfest som jag hade med här på bloggen för ett par dagar sen. Samma bilder la jag också ut på YouTube vilket redan har väckt en del reaktioner från som jag förstår oroliga föräldrar. Jag har nu gjort lite research och kommit fram till att det är helt och hållet upp till mig själv om jag väljer att publicerade detta och jag har därför inte gjort något fel i lagens mening. Jag förstår att föräldrar kan känna viss oro för att deras barn ska exponeras med bild på nätet men bilderna har inte den kvalitén att någon annan än deras föräldrar skulle kunna känna igen sina barn.Dessutom är bilderna tagna på sådant avstånd att risken att känna igen någon torde vara minimal. Om det gör någon lugnare så har jag för att minska risken för lokalisering och identifiering redigerat i övertexterna till inslagen. Med dom orden säger vi Go kväll och stänger butiken för idag.

Inga kommentarer: