måndag 22 december 2008

Julen är räddad för stora som små


Yesss! Jag har fått tag på en snowracer. Berättade tidigare att den var slutsåld här i Edsbyn så nu vill det sig inte bättre än att man tvingas göra en utflykt till Bollnäs. Då jag har beviljat grabben jullov så innebär det att jag måste ha honom med mig när jag ska köpa klappen, å hur ordnar man nu det på bästa sätt? Jo! Tack vare modern teknik så ringde jag helt enkelt och bad dom lägga undan en racer å så förklarade jag min situation och att vi var tvungen att ta bussen, samtidigt som jag vädjade till dom att: ni skulle möjligtvis inte kunna slå in racern i lite julpapper? så lovar vi att komma ner och lösa ut den färdiga julklappen. Jovisst kunde dom göra det men då fick vi allt vänta till i morgon för dom hade såååå mycket att göra att dom i så fall måste göra det på morgonen innan dom öppnar butiken. Hursomhelst så är då julklappsfrågan löst för det här året, förutom att man i morrn tvingas plocka fram kreditkortet och punga ut med 650 spänn + resa. En och annan har kanske uppmärksammat vad jag tycker om Bollnäs men det här är ett sånt tillfälle då det är nödvändigt att besöka stan och då det gäller lillen så är jag alltid beredd att offra mig.

Inga kommentarer: