tisdag 16 december 2008

Ingen Aptit

Idag har vi som ingår i vändplatsens insatsstyrka vart på Pingstkyrkans restaurang och ätit julbord och man var som varje år alltid lika förväntansfull. Jag vet inte, men det var säkert inte matens fel att jag efter halva min portion bara kände mig så less på julmaten å då var det här ändå bara mitt första julbord det här året. En sak som jag vet har med åldern att göra är att förra årets jul inte alls känns speciellt avlägsen då man tänker på att man som barn kunde tycka att det var en evighet till jul. Tiden det tar för jorden att snurra ett varv runt solen är väl antagligen den samma nu som den var när solen lyste sommar'n -67 (med tillstånd av Ulf Lundell) men jag tror helt enkelt att man fortfarande är less på fjolårets julmat. Vore det så att man inte behövde bry sig om traditionen för barnens skull så skulle det passa mig alldeles utmärkt att låt oss säga plocka fram julen sisådär vart 4:e år, med risk för att köpmännen inte delar min uppfattning. Ett plus i alla fall för de hemrullade köttbullarna.

Inga kommentarer: