tisdag 9 december 2008

Ömsom Politik Ömsom Vetenskap

Tänkte sticka emellan med ett litet inlägg innan jag förkovrar mig vidare i mina studier om EU och FN. Har suttit här och ritat ner 6!! sidor som är tänkt att skickas till min läromästare för granskning och som förhoppningsvis leder till ett godkännande. Man efterfrågar ju egna åsikter och det är ett stort plus med kritik. Om man nu ska gå efter dessa kriterier så borde jag bli mer än väl godkänd den här gången för maken till kritisk granskning det trodde jag själv inte att jag var kapabel till. Det är så där med mig att jag är grymt trögstartad men får jag bara lite bränsle så kan det barka iväg rejält som det gjorde i det här fallet då jag inte har vart speciellt snäll mot de supermakter som har vetorätt i FN, jag fick nästan behärska mig i slutpläderingen så att inte min redovisning skulle ta formen utav att vara ett hatbrev. Man blir ju bara så förbannad så fort man gnuggar lite på den politiska ytan.Nog om detta. I övrigt har det väl inte hänt så speciellt mycket idag förutom att jag läste i tidningen att en kärring på 70 bast hemmahörande i Indien hade fött sitt första barn.Det fick mig bara att undra om hon hade tänkt att skaffa sig flera lite senare i livet. Den unga damen ifråga hade blivit befruktad på konstgjord väg vilket jag inte alls har så svårt att förstå så nu kan hon ägna resten av sin ungdom till att söka hitta en blivande fader till barnets syskon. Länge leve vetenskapen!

Inga kommentarer: