fredag 5 december 2008

Inga svårigheter att göda den kalven

Okej att jag var lite sen men när jag kom upp till högkvarteret (vändplatsen) idag så var där inte en käft, jo Kajsa då förstås som precis hade anlänt. Ytterdörren var låst men det hade ju sin naturliga förklaring då det var känt att det på byn fanns ett asocialt långhårigt kringstrykande objekt vars enda syfte är att med hjälp av uppsökande verksamhet och dörrknackning tränga sig in och ställa till förtret för andra människor. Om jag inte missuppfattade informationen jag fick vid ett senare tillfälle (gud förbjuder) så hade vederbörande blivit förpassad till karantän senare under dagen vilket sannolikt kommer att bringa julefrid till vissa som annars skulle ha levt under hotbilden att bli uppsökt av detta störande element. Nu har jag väl gjort ett smärre personligt påhopp men det skiter jag fullständigt i för det här gav mig sådan energi att skriva då bara jag tänker på personen i fråga får så dåliga vibbar och blir så förbannad. Jag finner det också besynnerligt hur de sociala myndigheterna oavbrutet kan göda detta hopplösa fall med ekonomiska medel samtidigt som man med andra klienter ställer krav som om de inte följs mynnar ut i att man i stället får en rekvisition som endast tillåter inköp av mat för att överleva.
Detta fenomen är känt bland många av vår lilla kommuns invånare och har genom åren fått en vrede att börja växa inombords inte bara på mig utan även på många andra. Tiden läker inga sår - den gör bara såret mer infekterat.Jag har själv vart i kontakt med som man säger vanliga hederliga skattebetalare som för att få rådgivning eller hjälp att lösa ett tillfälligt ekonomiskt problem tagit kontakt med de sociala men då bryskt blivit avsnästa samtidigt som vissa verkar kunna bete sig hur som helst och bara anser sig ska ha och dessutom också får det. Det är sånt här som gör "vanligt" hederligt folk förbannade.

Inga kommentarer: