söndag 21 december 2008

Har någon sett min.....?


Nu tror jag mig veta hur det känns att tappa bort sina löständer. Nej, jag har inte löständer.....ännu...peppar peppar men däremot så har jag, eller hade, en sk. bettskena då jag har problem med mina snarkningar.Den är liksom avsedd att hålla luftvägarna öppna då man lider av sömnapné. Nu vill det sig inte bättre än att löskäken är spårlöst försvunnen och mitt tandavtryck därmed är på rymmen. Detta har medfört att jag nu har städat hela min lägenhet i "jakten på den försvunna bettskenan" dock utan resultat. Jag har heller inte haft något besök i helgen men jag tvivlar ändå på att den skulle vara av stöldbegärlig karaktär. Detta har aldrig hänt förrut och jag har ett väl invant mönster så jag brukar veta vart jag lägger ifrån mig såna personliga saker som typ bettskenor. Jag får väl säga som Astrid Lindgren: Om du någonsin hade haft en sådan bettskena så skulle du veta hur det kändes när skenan plötsligt en dag var försvunnen. Nu återstår bara att sätta sig till rätta och riva igenom hela soppåsen ifall att jag eventuellt vid något tillfälle skulle vart så tankspridd att jag placerat min lilla skena bland avfall ock skräp. Om nu inte heller det här ger något resultat så får jag väl överväga att annonsera i den lokala pressen.

Inga kommentarer: