onsdag 17 december 2008

Julen var allt mycket vitare förr

Mors, eller som Sven-Plex P brukar säga: Gomorron, gomorron, gomorron, gomorron. Idag ska vi för omväxlings skull behandla ett så hett ämne som JULEN. Då inte alla men ändå ganska många verkar tycka att det här med att lägga ut julmusik och julvideos är något som hör högtiden till, så tänker jag, då jag inte vill vara sämre än nån annan, också göra det samma.
Nu är det ju så att jag råkar vara en ivrig förespråkare av Rock 'n Roll som livsstil med allt vad det innebär. Dock är jag idag av flera skäl förhindrad att leva upp till detta i praktiken. Nu är det ju inte så att Rock 'n Rollen tappat sin betydelse bara för att man tvingats justera lite i dagordningen och stryka vissa i mitt tycke, mycket viktiga detaljer. Numera så kommer någon som utger sig för att vara tomte med en stor säck som ska räcka till oss alla, till skillnad från för några år sen då vi alla fick en egen liten påse. Det finurliga med den påsen var att om man bara tittade tillräckligt djupt i den så kunde man vara relativt säker på att få uppleva en vit jul.

Inga kommentarer: