fredag 26 december 2008

Bollnäs - Edsbyn 4 - 4 !!??

Där ser man hur fel det kan bli. Jag tippade ju 9 - 2 till Edsbyn men Bollnäs överraskade och gjorde en match som var över alla förväntningar. Vad tyckte ni? Lät inte det där lite som om man vore en smula insatt i vad som sker i bandyns värld? Slutresultatet 4 - 4 var helt okej för mig och det bekräftar bara att jag har en bra bit kvar innan jag trampar ner i träsket även om man säkert kan vara bandytorsk utan att för den skull kunna förutspå slutresultaten. Nej, jag vill inte bli påmind om det, men jag vet att jag nu har låtit bandyn spela tillräckligt stor roll för att räcka till ett helt inlägg men det är väl inte första gången som jag låtit besudla min blog.

Btw så var vi till Alfta och hälsade på mina förfäder idag och efter avslutat besök så bjöd jag min sons familj på restaurang som en liten julklapp i efterskott så nu börjar nog även jag att närma mig genomsnittet för vad svensken julhandlar för då bara den notan slutade på 579 spänn. Tro nu inte att det jag försöker säga är att det där sved i plånboken. Nejdå, inte alls, för jag hade faktiskt planerat att göra det och så spelar det förstås en avgörande roll vilka man bjuder och det gör bara att det känns bra.

Sist vill jag bara säga det att jag just nu tror mig vara lite gladare än de flesta edsbybor, och det tack vare att man är inflyttad från Alfta och därmed har en viss distans till bandyn. (Men hallååå! - oavgjort mot Bollnäs!? - Va!)

Inga kommentarer: