tisdag 30 december 2008

Ingen återvändo

Då börjar jag bli klar med mina förberedelser inför det kommande rökstoppet. Först så behöver man väl bestämma sig men jag tycker om att inte göra som andra så därför så väntar jag med det. Jag har slutat en gång förut och jag lyckades då hålla uppe i 6 veckor men sen var det omständigheter som gjorde att allt gick i stöpet. Jag tänkte använda mig av samma strategi som jag gjorde den gången. Till min hjälp har jag införskaffat mig en dosa portionssnus samt ett okänt antal nikotintuggummin med utgånget datum. Ja, jag vet att snus leder till ett större beroende men min plan är att använda det i sisådär 2-3 dagar för att bryta ovanan med att hela tiden ta rökpauser. Om allt går som planerat så behöver jag sen endast använda mig av 2-4 gummin. Det var nämligen så jag slutade förra gången, snus i 2 dar och 3 nikotintuggummin sen var begäret utplånat men det var som att gå igenom en feberdimma. Man måste plåga sig en aning men vem har sagt att det ska vara smärtfritt. Jo, självklart tror jag att jag klarar det för jag är av en sällan skådad envis natur. Det där med att gå på nikotinersättning hur länge som helst tror jag inte på, dessutom så kostar det ju mer än att röka och de pengar som ett rökstopp kan inbringa ska inte tillfalla någon annan än den som gjort sig förtjänt av dom. Nu har jag ju även valt att publicera mina planer så det tyder väl på en viss beslutsamhet och det har dessutom lett till att jag nu har svårt att se någon återvändo. Nu återstår bara att bestämma sig men det kanske jag redan gjort.

Inga kommentarer: