fredag 26 december 2008

Bollnäs - Edsbyn 2 - 9

Idag åker väl majoriteten av Edsbyns invånare till Bollnäs där det vankas annandagsderby i bandy. Eftersom man bara är inflyttad edsbybo så får jag nöja mig med att åka till Alfta i stället men inte sörjer jag för det, tvärtom. Min äldste son är på besök med sin familj så vi tänkte göra ett hembesök hos min sons farmor och farfar tillika min mor och far så det ser vi fram emot då det var alldeles för länge sen vi hälsade på dom sist. Det är alltid lika kul å träffa farsan då det förmodligen är därifrån som jag hämtat arvet med mina lite mer galna sidor och den gubben har en härlig humor som kanske inte alla men åtminstone jag uppskattar, och med risk för att låta lite ego så är det huvudsaken. Vidare har ju min son även sett till att det finns ytterligare ett barnbarnsbarn att presentera och bara det är ju skäl nog för ett besök.
För att återvända till bandyn så torde det väl bli tämligen hopplöst för Bollnäs att försöka bjuda Edsbyn på någe motstånd. Men ska jag, som fortfarande betraktar bandyträsket på distans förhandstippa matchen så lägger jag ett bud till Edsbyns fördel med 9 - 2

Inga kommentarer: