torsdag 11 december 2008

100 - Jubileum med presentation av familjens "RoadWarrior"


Då detta är mitt 100:e blogginlägg och lite av ett jubileum så tänkte jag ta tillfället i akt att tillkännage ytterligare en medlem av vår lilla familj. Det är en stor fröjd att få presentera detta lilla allroundmonster som fungerat som fortskaffningsmedel i vått och torrt å underlättat framkomligheten och förkortat restiden för både mig och min son. Detta multifordon är en familjeanpassad dragbike, en långmilare som dessutom ligger i tiden då den är miljöanpassad. Det är väl inget man spräcker ljudvallen med men har vi någon gång riktigt bråttom så är det nära på att asfalten rullar upp sig i efterdyningarna. För den lite mer teknikintresserade läsaren kan jag nämna att på framgaffeln(vilket är original) så sitter det ett 29" däck som för att minska friktionen är vad man kallar slicks. Detta kompenseras med att den bakre svålen som också är 29" har ett kraftigare mönsterdjup. Att sen tingesten saknar belysning (åtgärdat med ett enklare kabelbrott) beror helt enkelt på att fordonet i fråga kräver nog så mycket energi att framföras så därför har strålkastarfunktionen fått stryka på foten. Nu är väl inte det här något fordon som jag rekommenderar för allmänheten då det krävs mycket goda föraregenskaper att tygla denna best, speciellt i vintertid. Jag lägger ut en bild, så håll till godo med detta ögongodis. Jag bör väl även påpeka att detta är en custommodell och den är i dagsläget inte till salu.

Inga kommentarer: