tisdag 30 december 2008

Brist på stimulans

När grabben och jag var på affären nyss så träffade han på några av sina dagiskompisar där. Det innebar då även att jag träffade och pratade lite med deras föräldrar eller en av dom åtminstone. Hon sa något som genast fick mig att känna en viss lättnad då det tydligen inte bara är mitt barn som klättrar efter väggarna nu i jullovstider. För att inte låta som om att jag vore helt tappad bakom en vagn så har väl även jag förstått att avsaknaden av dagis spelar stor roll i barnets myror i brallan-beteende, det är helt enkelt en viss brist på stimulans. Det kändes ändå bra att få en bekräftelse på att det inte bara var min knodd som betedde sig märkligt. Därmed så får jag väl friskförklara honom även om det här jullovet har haft dagar med ett innehåll som gett mig gott om blogmaterial som jag hellre än gärna kunnat vara utan.

Inga kommentarer: