torsdag 4 december 2008

Jag vill börja med att tacka Christer för utan......osv

Ja hej på mig å en rikti go morgon. Nä, jag är inte tröttare idag än vanligt även om jag när det är som vanligt är ganska trött. Nu har jag i stället börjat oroa mig för hur och om jag ska orka ta mig igenom den här månaden och samtidigt hålla god min och försöka vara så övertygande som möjligt att det här med julen är något alldeles underbart.Jag vet inte men jag blir alldeles klen när jag hör den julmusik som spelas överallt och ser hur det pyntas och förbereds. Grabben har helt fastnat på tanken att han är en pepparkaksgubbe med några få avbrott för att vara tomte.Jag vet väl att det är barnens jul så det är väl det som stärker mig i kampen att stå ut även i år.Det känns som att jag bara vill fly, fly långt bort härifrån, konvertera till islam och ta en taxi till Fågelsjö. Problemet är bara det att jag inte vet vad jag ska konvertera ifrån nu när jag uppenbarligen har startat någon slags mental bojkott och helst vill glömma att Krister från Nasaret fyller 2000+8 år. Nä nu tänker vi på nå annat!
Det har faktiskt redan hänt en del positiva saker idag trots att vi ännu är ganska så tidig i ottan. Festival-Christer Björkman ringde redan vid åttasnåret i morse(vete f**n hur han fått tag på mitt nummer) för att meddela att jag just har blivit utsedd till årets bubblare i dennes spektakulära Tv-jippo. Det är tänkt att jag tillsammans med Cyndee Peters ska göra en duett.Melodin vi ska framföra är en kärleksballad skriven av Nicklas Strömstedt och heter "Dä ä sa re dryper"(översättning saknas). Det här var ett mycket glädjande besked för mig som har gjort att jag nu förhoppningsvis äntligen har nått fram till det stora lyft jag förtjänar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycher dä ä en rolen titel på en låt ja. Kanske uppföljarn heter... "Hä bara å törska...."