måndag 22 december 2008

129 kr/kg


Idag har vi ätit pizza pojken och jag å det var väl kanske lika bra det för nu blir det väl till att äta sådant som hör julbordet till i några dagar. Hade svårt att hålla mig för skratt när vi var på affärn idag. Det var tjockt med folk och alla hade sina vagnar packade med julmat och till charken var det kö för alla skulle ha ostar och syltor av olika slag. Så blev det då våran tur och vi körde vårt invanda mönster och överraskade med en bit falukorv men bara för att förklara årets jul invigd så köpte jag även en bit färdiggriljerad julskinka för sisådär 170 spänn 129kr/kg(som hittat). Nu är det så att jag vet hur man griljerar en skinka men vill man göra det lätt för sig så betalar jag gärna lite mer. Å herregud va lat! kanske du tycker, och det är du i så fall inte ensam om för det tycker även jag. Om man nu tänker på att tid är pengar så anser jag mig ändå ha gjort en bra affär då jag säkert suttit vid datorn i 2 timmar sen vi kom från affärn istället för att om jag varit snål skulle ha fått tillbringa den tiden med att griljera gris-stjärt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fullt förstårligt att du hellre tar det lugnt och inte hänger med på julstress karusellen.
Själv gör jag bara köttbullar och tonfisk salladen för det vill ju min far ha och vi ska fira julen på lillejulafton istället.de ska fira julafton hos min lillasyster och hennes familj och mina köttbullar ska även dit,fniss.Ett måste då jag har rullat köttbullarna i 35 år.Min mors är inte så populära just för att de är så vana vid mina som är fulla av kryddor.
Julafton ska jag fira med att vara jultomte till 2 av mina grannar och även för de hemlösa.Trots allt så handlar julen om att GE och inte att få.Iaf för mig!!
kram

Sleeping Cell sa...

Du hör definitivt till den kategori människor som har hjärtat på rätta stället.