fredag 5 december 2008

Rödluva eller bara orakad korkad farbror

Julen är räddad. Igår blev jag uppringd av en bekant som undrade om vi möjligtvis ville tillbringa julafton tillsammans med dennes familj med både julmiddag och julklappsutdelning inkluderat. Självklart var jag inte sen att tacka ja då jag numer känner att det är av stor vikt för pojken att i sällskap med andra barn få sig en "barndoms jul" med tomte och allt vad det innebär.Med det beskedet känner jag mig betydligt lättare i mitt annars så nedtyngda julesinne. Så då återstår det bara att plocka fram kontokortet och ge sig ut i julhandeln för den där tomten som kommer vartenda år verkar minsann inte göra några utlägg ifrån sin egen plånbok. Personligen så står jag fast vid min uppfattning att jultomten faktiskt är död. Visserligen så dök den där orakade farbrorn upp även i fjol men jag fattade genast misstanke om dennes äkthet. Då jag själv har för vana att allt som oftast bära maskering för att skyla min egen personlighet tyckte jag mig därför någonstans kunna genomskåda den förklädnad som var tänkt att skydda den person som fanns bakom masken från att röja sin identitet. Hursomhelst så har man nu ett problem mindre och med det ska jag kasta mig ut i vardagen där jag förhoppningsvis kommer att hitta nya idéer och uppslag att pryda min blog med.

Inga kommentarer: