tisdag 2 december 2008

Infekterat med inslag av dimma

Jag bugar det djupaste och säger god morgon inför min klagomur som alltid finns till hands när jag behöver dig.(Om inte Telia har problem med uppkopplingen förstås).
Vi inleder den här dagen med en smula gnäll och vi kan börja med att idag är vi bara så trött så trött.Det kompletteras med att jag utöver det har en sjungande huvudvärk och dessutom en knepig variant av förkylning som gjort att jag i natt tidvis haft svårt att andas. Detta har fått mig att ligga vaken och ha de mest konstigaste tankar om vilka lungsjukdomar jag eventuellt hade drabbats av på grund av rökning då förstås. Allt detta avhjälptes i morse med hjälp av lite näsdroppar och sen kunde jag överbrygga infektionssmaken jag hade i munnen med hjälp av en kopp kaffe med tillhörande morgoncig.(Usch vad vidrigt, jag måste sluta röka innan någon annan gör det åt mig). Nu har det här jämmerfyllda avsnittet gjort att gnistan till att också skriva om det positiva som faktiskt väntar idag plötsligt avtog. Hur som helst så ska i alla fall Maj-Britt bjuda oss besökare av "Vändplatsen" på mat idag och det blir ett uppskattat inslag i den här dagen som fö. ser ut som om att Edsbyn ligger helt inbäddat i tung dis och dimma.

Inga kommentarer: