lördag 20 december 2008

Lite svammel i julstöket

Oj! Det var ingen dålig sovmorgon jag har tagit mig men nu har jag i alla fall tagit mig upp från britsen. Butikerna i Edsbyn har extra julöppet till framåt 16.00 idag tror jag visst att det var, så det blir väl till att släpa sig ut för att göra lite julklappsinköp. Tänkte att jag skulle få skjuts med någon från Ljusne men det var väl bara en dröm jag hade. Apropå Ljusne så sticker väl Hellen-Pellen till sin dotter i Östersund i nyår, "och det tycker vi är kul - i jul" (melodi:traditionell). Det blir väl till att göra sällskap med "Roadwarrior" även om den just nu är avsedd för tävligsändamål så får den väl idag agera som arbetshäst när "Tomte-Cell" ska distribuera de nyinköpta klapparna till hemmets lugna vrå. Om jag nu idag inte är utsedd till att hamna i jultrafikens olycksstatistik så återkommer jag med största sannolikhet med ytterligare ett inlägg lite senare.
Må så Gott & Blandat

Inga kommentarer: