söndag 14 december 2008

Nobels hushållspris


Ååå, så belåten jag känner mig. Denna Söndag som för övrigt är den 3:e i adventans tider har bestått av idel arbete. Jag har gjort min förhoppningsvis sista hemuppgift vad beträffar samhällskunskap och utöver det så har jag avklarat tvättstugan. Det senare hör till såna bedrifter jag nästan tycker förtjänar nån typ av segertrofé som en medalj eller liknande. Nä, skämt åsido, men det har ju vart mycket prisutdelningar den senaste tiden å då tänkte jag närmast på Nobelpriset å sen har ju den där snubben (vad han nu heter) vunnit idolfinalen och sist men inte minst så är jag bara så obeskrivligt lycklig att Klaz Klisterz nu är klara för final även om dom har vart det i 8 veckor nu. För att ingen ska tro att jag har fått en hjärnblödning i tvättstugan så är det väl lika bra att påpeka att:NEJ!! - Jag är inte det minsta intresserad av det där muppgängets framgångar men det har gett mig en bra anledning till att ha något att gnälla på när landet man lever i bevisligen har låtit denna fästing bita sig fast genom hela programserien. Nä, nu ska jag rusa vidare för att svabba av mig själv så att man har något rent att stoppa i de nytvättade kläderna.

Ha en fortsatt trevlig advent

Inga kommentarer: