måndag 29 december 2008

Jag har nästan bestämt mig...nästan..

Hjälp! Då är det bara 1 dag kvar och jag har inte ens hunnit med att planera vad jag ska göra nästa år. Undrar om det även den här gången funkar att göra som vanligt, improvisera och bara ta dagarna som dom kommer. Har faktiskt haft lite funderingar kring om jag inte skulle göra ett nytt försök att sluta röka men det behöver man ju inte göra av den anledningen av att det blir ett nytt år. Däremot så skulle det ju eventuellt ge mig lite underlag som jag kunde tillföra mitt VaCuum. Kanske kunde det bli en liten följetång i bloggen samtidigt som det skulle vara ett sätt att hantera de komplikationer som uppstår när kroppen reagerar på den avbrutna nikotintillförseln. Jag är inte den typen som brukar avlägga nyårslöften eller lova att bli en sundare människa efter ett tolvslag, men det sägs ju att det är bra att sätta ett datum och jag har nu tänkt på det här en längre tid så man kanske skulle ta detta tillfälle. Problemet är väl bara det som jag just sa, att jag inte vill sammankopplas med tolvslagslöften så kanhända funderar jag ut en alldeles egen variant. Skulle jag nu publicera detta inlägg så vet jag att då har jag försatt mig i en situation som gör att jag känner mig skyldig att genomföra denna plan. Det är ju så med mig att jag är så jä**a envis och vrång så ingen ska ju kunna komma fram till mig bara för att få reda på att jag misslyckats. Kanske är det därför som jag är försiktig med utmaningar av det här slaget då jag har en förmåga att se ett misslyckande som ett personligt nederlag. Något nyårslöfte blir det inte men jag har bestämt att ändå driva igenom detta projekt.

Inga kommentarer: